پیکر آیت‌الله قزوینی سالم از قبر خارج شد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سید محمدباقر فالی گفت: پیکر آیت‌الله آقا سید محمدکاظم قزوینی به‎همراه کتاب روی سینه‌اش «فاطمه الزهراء من المهد الی اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت» پس از ۱۷ سال سالم از قبر خارج شد.

آیت‌الله سید محمدباقر فالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: مرحوم آیت‎الله آقا سید محمدکاظم قزوینی از منبری‌ها و نویسندگان مهم حوزه علمیه کربلای معلی بودند. ایشان فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی آقا سید ابراهیم قزوینی هستند که در سن کودکی پدرشان را از دست داده و یتیم شده و در دامان مرحوم عمویشان آیت‎الله سید صادق قزوینی ـ پدر آیت‎الله سید مرتضی قزوینی که هم‎اکنون امام جماعت حرم امام حسین علیه السّلام هستند ـ پرورش یافتند.
وی خاطرنشان کرد: آن مرحوم در کنار خدمت به منبر اهل بیت علیهم السّلام، کتاب‌های متعددی تالیف کرده‌اند که از جمله آن “الامام علی من المهد الی اللحد “، “فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد “، “الامام جواد من المهد الی اللحد “، “الامام هادی من المهد الی اللحد “، “الامام العسکری من المهد الی اللحد ” و همچنین “الامام المهدی من المهد الی الظهور ” است.
آیت‌الله فالی در ادامه با یادآوری اینکه “این عالم ربانی با توجه به دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان حنجره ۱۷ سال پیش در شهر مقدس قم دارفانی را وداع گفتند، تصریح کرد: هفده سال پیش پس از تشییع عظیم و پرشور، پیکر پاک و مطهر آیت‎الله سید محمدکاظم قزوینی در حسینیه کربلایی‌های مقیم قم در محراب حسینیه دقیقاً زیر منبری که سال‌های سال عرض ارادت به اهل بیت می‌کردند به خاک سپرده شد.
وی ادامه داد: روی سینه آن مرحوم کتاب «فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت»را قرار داده بودند. این کتاب به زبان‌های مختلفی از جمله زبان فارسی ترجمه شده است. هم‎اکنون پس از ۱۷ سال در پی توسعه حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از خانواده ایشان می‌خواهند که حسینیه مذکور با توجه به همجواری با حرم مطهر تخریب شود، قبر ایشان نبش شد و مشاهده شد بدنشان تازه، کفن دست نخورده و سالم و کتاب فاطمه زهرا علیها السّلام از ولادت تا شهادت کماکان روی سینه مبارکشان قرار دارد.
به گفته این خطیب توانا و برجسته منبر اهل بیت علیهم السّلام، هم‎اکنون پیکر نورانی آیت‎الله آقا سید محمدکاظم قزوینی موقتاً در یکی از سردخانه‎های شهر مقدس قم است تا ان‌شاءالله ترتیبات لازم برای انتقال آن به کربلای معلی فراهم گردد و کنار حرم حضرت آقا امام حسین علیه السّلام آرام گیرد.
مرحوم آیت‎اللّه سید محمّدکاظم قزوینی به سال ۱۳۴۸ه.ق. در شهر مقدّس کربلا در خانواده علم و تقوا چشم به جهان گشود. نسب این مرد بزرگ به حضرت امام موسی‎بن جعفر علیهما السّلام می‌رسد. وی با وجود آنکه در آغاز جوانی از نعمت والدین محروم شدند، با این‏همه در راه کسب علم و کمال از پای ننشست، پس از تکمیل سطح در حوزه علمیه کربلا سال‌ها در دروس خارج فقه و اصول علمای بزرگ آن سامان شرکت کرد، آن‏گاه از راه تألیف و خطابه و منبر و تدریس فقه و اصول و تفسیر مشغول خدمت شد.
دیری نگذشت که به واسطه امر به معروف و نهی از منکر و موضع‌گیری‌های شجاعانه وی در برابر حاکمان مستبدّ عراق تحت تعقیب قرار گرفت و بارها به زندان افتاد و متحمل سخت‌ترین زحمات و شکنجه‌ها شد، حتی آخرین بار به اعدام محکوم شد که به دنبال آن پس از ماه‌ها زندگی مخفی از عراق خارج شد و بعد از مسافرت به چند کشور اسلامی در نهایت به ایران آمد، و بعد از عمری تلاش و جهاد و فداکاری و انجام خدمات علمی و دینی در روز سیزدهم جمادی الثانی سال ۱۴۱۵ه.ق. در شهر مقدس قم به دیار باقی شتافت.

منبع:www.farsnews.com

پیکر آیت‌الله قزوینی در کربلای معلا به خاک سپرده شد

پیکر آیت‌الله قزوینی که هفته گذشته در شهر قم سالم از خاک بیرون آورده و پس از ۱۷ سال به کربلا منتقل شده بود؛ در صحن حرم امام حسین(ع) به خاک سپرده شد. به گزارش حیات ، مجاوران و زائران کربلای معلا روز گذشته پیکر مطهر آیت‌الله سیدمحمد کاظم قزوینی را پس از انتقال از قم به این شهر تشییع و در صحن حرم امام حسین(ع) به خاک سپردند.بر پایه این گزارش، پیکر آیت‌الله قزوینی که به صورت موقت در حسینیه زینبیه قم دفن شده بود؛ هفته گذشته از قبر خارج و پنج‌شنبه گذشته به کربلا منتقل شد.آیت‎الله سید محمدکاظم قزوینی در سال ۱۳۴۸ هجری در کربلای معلا در خانواده علم و تقوا چشم به جهان گشود؛ نسب او به حضرت امام موسی‎بن جعفر (ع) می‌رسد. وی با وجود آنکه در آغاز جوانی از نعمت والدین محروم شد، در راه کسب علم و کمال از پای ننشست و پس از تکمیل دروس سطح در حوزه علمیه کربلا سال‌ها در دروس خارج فقه و اصول علمای بزرگ آن سامان شرکت کرد، آن‏گاه از راه تألیف و خطابه و منبر و تدریس فقه و اصول و تفسیر مشغول خدمت شد.وی مؤسس انجمن ناشران اسلامی در سال ۱۳۸۰ هجری قمری است که به مسلمانان جهان کتاب‌هایی درباره اهل‌بیت(ع) را به صورت رایگان به کشورهای مختلف ارسال می‌کرد که در برخی از این کشورها مراسم عاشورای حسینی احیا شد.آیت‌الله قزوینی در سال ۱۴۰۰ هجری قمری و در پی اخراج ایرانیان ساکن عراق به قم هجرت کرد و از کتاب‌های وی می‌توان به «شرح نهج‌البلاغه»، سلسله کتاب‌هایی درباره زندگی اهل بیت عصمت و طهارت با عنوان « … من المهد الی اللحد» و همچنین دانشنامه ۵۰ جلدی درباره حیات امام صادق(ع) اشاره کرد.وی که در ۱۳ جمادی الثانی ۱۴۱۵ هجری قمری و به عبارتی ۱۷ سال پیش در حسینیه زینبیه قم متعلق به کربلایی‌های این شهر دفن شده بود هفته گذشته پس از نبش قبر بدنش تازه، کفنش دست نخورده و سالم بود.

منبع:  www.hayat.ir